rafalkadhiim!

CAZORLA

HEJ PÅ ER!!

TORSDAG: Det var ett tag sen vi hördes, men jag är hemma igen efter 4 fantastiska dagar i Cazorla. Vi åkte ganska tidigt på torsdags morgonen och det tog ungefär 4-5 timmar. Det var inte den roligaste vägen kan jag säga er, speciellt när vi åkte upp för bergen, jag och Isabel blev båda två åksjuka. Jag spydde dock inte, men däremot gjorde hon det och det var inte kul ska jag säga er haha. Men när vi var framme mötte vi upp deras kompisar som redan var på plats och sedan checkade vi in på hotellet. Hotellet var väldigt fint, för fint för att befinna sig på bergen haha. Vi var framme runt 15 tiden och som ni vet så äter spanjorerna lunch runt 15-16, så vi gick och åt på hotellets restaurang. Och jag kan säga såhär, jag funderar på att bli vegetarian efter alla luncher och middagar här som endast bestod av kött. Jag vill inte ens veta vad jag åt, där satt jag och mådde illa och familjen frågar ''Visst är det gott??'' och jag fake ler och säger ''mm''. Det var inte gott, det var som att jag satt och åt ett levande djur på plats. Nej nej nej, aldrig mer igen efter dessa dagar. Vi gjorde inget speciellt mer än att gå promenader, gå in i några turistaffärer och åt middag på en restaurang.

Bilden kan innehålla: en eller flera personer, personer som står, himmel, berg, hus, moln, utomhus och natur

Bilden kan innehålla: 7 personer, personer som ler, personer som står, utomhus och natur

Bilden kan innehålla: en eller flera personer, personer som står, himmel, berg, utomhus och natur

Bilden kan innehålla: berg, himmel och utomhus

Bilden kan innehålla: 2 personer, personer som ler, närbild

FREDAG: På fredagen väckte mina värdföräldrar mig och Isabel och vi gick till hotellets matsal och åt frukost. Därefter gjorde vi oss redo inför en lång och kylig promenad uppe i bergen. Vi gick en hel mil. I bergen var det väldigt kallt, minusgrader var det iallafall, men trots den hemska kylan var det så otroligt värt då jag fick uppleva fantastiska utsikter och fantastiska platser. Det kändes också som att jag var i Sverige med all kyla och all träd. Efter en lång promenad i bergen var vi otroligt trötta och våra kroppar var helt slut så vi gick till en restaurang och åt lunch. Mattiderna här är hemska ska jag säga er :) Jag går runt oftast och är hungrig, speciellt när vi är iväg också för då kan jag inte ta något om jag är hungrig men när vi är här hemma så kan jag det. Förstår verkligen inte hur dem kan tycka att resten av alla länder i världen inklusive Sverige har dåliga mattider. Efter lunchen gick vi tillbaka till våra rum och tog en lång siesta och den behövdes!! Senare på kvällen gick vi en liten promenad och åt sedan middag på en restaurang, och ja det var kött återigen.

Bilden kan innehålla: en eller flera personer, personer som står, träd, himmel, utomhus och natur

Bilden kan innehålla: växt, träd, utomhus, vatten och natur

Bilden kan innehålla: berg, växt, träd, utomhus, natur och vatten

Bilden kan innehålla: 1 person, som ler, står, berg, utomhus och natur

Bilden kan innehålla: en eller flera personer, träd, berg, himmel, utomhus och natur

Bilden kan innehålla: 3 personer, personer som ler, träd, utomhus och natur

Bilden kan innehålla: en eller flera personer, berg, utomhus och natur

Bilden kan innehålla: en eller flera personer, personer som står, utomhus och natur

Bilden kan innehålla: utomhus och natur

Bilden kan innehålla: bro, utomhus, natur och vatten

Bilden kan innehålla: utomhus, natur och vatten

Bilden kan innehålla: 4 personer, personer som ler, utomhus, natur och vatten

Bilden kan innehålla: 1 person, står, berg, himmel, träd, utomhus, natur och vatten

Bilden kan innehålla: träd, berg, utomhus, natur och vatten

LÖRDAG:

Lördagen började som vanligt med att mina värdföräldrar väckte mig och Isabel och vi gick och åt frukost. Det bästa med lördagen var att schemat var fullspäckat och solen lyste. Allt blev så mycket vackrare. Efter frukosten tog vi bilen till en hamn då vi skulle åka i en katamaran och få se en fantastisk utsikt. ''Wow'' var ordet jag använde var femte minut ungefär, tror min värdfamilj tröttnade på det ordet efter att ha hört mig säga det så pass mycket efter den helgen haha. Efter den fantastiska båtturen var det dags för djursafari i bergen (!!) den var alla vi så otroligt taggade på. Det var så kul att åka upp i bergen med ett ''turist tåg'' och få se alla fantastiska djur som är ''vanliga'' i bergen. Något som var lite extra kul var deras reaktioner när dem såg rådjur, kändes som att det var det absolut coolaste dem sett i hela världen. Till skillnad från mig som inte alls tyckte det var speciellt ''coolt'' då dem är mycket vanligare i Sverige. Tror jag hörde ''LOOK RAFAL!!!'' 10 gånger var femte minut, men haha det var kul. Senare åkte vi tillbaka till hotellet och tog en siesta och sedan senare på kvällen åt vi middag på en annan restaurang.

Bilden kan innehålla: vatten och utomhus

Bilden kan innehålla: 3 personer, personer som ler, personer som sitter

Bilden kan innehålla: en eller flera personer, himmel och utomhus

Bilden kan innehålla: 1 person, sitter, himmel, hav, utomhus och vatten

Bilden kan innehålla: berg, himmel, hav, utomhus, natur och vatten

Bilden kan innehålla: 6 personer, personer som ler, personer som står, berg och utomhus

Bilden kan innehålla: en eller flera personer, berg och utomhus

Bilden kan innehålla: 1 person, som ler, står, himmel och utomhus

Bilden kan innehålla: utomhus, vatten och natur

Bilden kan innehålla: berg, himmel, utomhus, natur och vatten

Bilden kan innehålla: berg, himmel, utomhus och natur

Bilden kan innehålla: 2 personer, personer som ler, personer som sitter

Bilden kan innehålla: träd, utomhus och natur

Bilden kan innehålla: 1 person, sitter

Bilden kan innehålla: berg, himmel, utomhus, natur och vatten

Bilden kan innehålla: berg, himmel, hav, natur, utomhus och vatten

SÖNDAG:

På söndagen checkade vi ut från hotellet efter frukosten och åkte till en annan ''stad'' i bergen där min värdmamma har en kompis. Vi strosade runt där och det var så otroligt vackert. Men framförallt var vi där för att köpa olivolja, ni kanske tycker att det låter löjligt för det hade jag också tyckt om jag var er och läste detta. Men som många av er kanske redan vet så är Spanien känd för sin fantastiska olivolja. Här använder man olivolja till allt, det är en sån otrolig skillnad på olivoljan här och olivoljan i Sverige. Efter att ha spenderat en månad här, är jag nu själv besatt och kommer att fortsätta med det även när jag kommer hem i Sverige. När man åker till en annan stad i Sverige så består oftast utsikten av en massa träd, men här i Spanien består utsikten av en massa olivolja träd samt berg. Vi var på en expert olivolja provsmakning och jag bestämde mig för att köpa med mig en hem till Sverige då min familj gärna vill smaka och för att jag själv har blivit besatt haha. Det var inte billigt ska jag säga er, men så himla värt. Det var lärorikt att åka iväg till denna platsen, jag som alltid trott att Spanien endast har bestått utav sol, palmer, stränder osv. Men dem har allt, till och med kyla och en massa träd. Jag förstår varför spanjorer endast reser runt i Spanien och inte utanför, för dem har allt redan. Vill dem se en annan miljö än sol och stränder så kan dem det.

Idag har jag varit här i en månad (!!) stort faktiskt. Är så stolt över mig själv och jag har under denna tiden funnit en stark trygghet hos mig själv på bara en månad. jag lär mig nya saker om mig själv varje dag. Det är så otroligt skönt att känna att man kan njuta av att spendera tid ensam, med bara sig själv, det är för mig otroligt viktigt. Det har också varit så otroligt jobbigt att vara ifrån sina nära och kära, speciellt från Melker. Men jag tycker att vi har klarat det så himla bra hittills, mycket bättre än vad vi trodde själva. Vi pratar varje dag, hela tiden och jag får aldrig nog av honom. Han har varit så otroligt stöttande och alltid funnits där för mig när jag har varit lite extra ledsen här eller bara behövt prata och jag längtar tills dagen vi ses igen och jag får krama om honom, det kommer vara en av dem bästa dagarna i mitt liv. Han kommer självklart komma hit och bo här tillsammans med mig och min värdfamilj någon gång efter julafton eller efter nyårsafton och jag längtar så himla mycket tills dess.